Ben jij, al dan niet tijdelijk, fysiek niet in staat om aan ons loket langs te komen om je identiteitskaart te vernieuwen? Geen nood want dan komen wij naar je toe!
Het enige wat jij, of iemand voor jou, moet doen is een mail sturen naar burgerzaken@dilbeek.be om een huisbezoek aan te vragen met hierin een doktersattest waarop staat dat je tijdelijk of permanent noch in staat bent je naar het gemeentehuis te verplaatsen, noch vingerafdrukken te plaatsen. Als je ook geen handtekening meer kan plaatsen moet dit ook op het doktersattest vermeld worden.
Gelieve hierbij ook je rijksregisternummer en telefoonnummer te vermelden.
Na de aanvraag zal je gecontacteerd worden om een moment af te spreken waarop wij kunnen langskomen.
Ongeveer een tweetal weken nadat een medewerker is langs geweest, worden de pin- en pukcode toegestuurd bij je thuis of naar het rusthuis. Vanaf dat moment kan de nieuwe identiteitskaart na afspraak worden afgehaald aan de loketten van de dienst burgerzaken door iemand met volmacht.
De betaling gebeurt bij afhaling van de kaart. De kostprijs voor de pasfoto’s bedraagt 6 euro. Voor de identiteitskaart bedraagt de prijs 19 euro, als het gaat om een tijdelijke situatie (1 jaar geldigheid), en 30 euro voor een permanente kaart (10 jaar geldigheid of 30 jaar indien ouder dan 74 jaar).