Aanstaande zondag 13 oktober stemmen we voor een nieuwe gemeente- en provincieraad. We zetten nog enkele belangrijke aandachtspunten op een rij.
Burgerzaken op verkiezingsdag
Team Burgerzaken is op verkiezingsdag telefonisch bereikbaar tussen 8u en 15u op het nummer 02 451 68 20.
Voor duplicaten en volmachten is het team bereikbaar op het Kasteel de Viron, Gemeenteplein 1 tussen 8u en 12u.
Uitnodigingsbrief
Als je je uitnodigingsbrief niet hebt ontvangen, kan je zelf een duplicaat afdrukken vanuit je eBox (myebox.be/nl). Indien je niet met een volmacht moet gaan stemmen, mag je ook met de digitale versie naar het stembureau komen.
Duplicaten zijn ook verkrijgbaar zonder afspraak aan het afhaalloket bij team Burgerzaken:
• Van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u30
• Dinsdag en woensdag van 14u tot 16u
• Donderdag van 15u tot 19u
Volmachten
Kan je omwille van een vakantie in het buitenland niet gaan stemmen of ben je schipper, markt- of kermiskramer? Dan kan je je volmacht in orde brengen tot vrijdag 11 oktober 12u30 aan het afhaalloket van burgerzaken. Breng zeker de bewijsstukken van je verblijf mee. Opgelet: een verklaring op eer is niet mogelijk. Je kan dit ook digitaal doen via https://dilbeek.egovflow.be
Voor alle andere redenen (ziekte, studie, werk,…) kan het formulier A95 gedownload worden van de website van Vlaanderen en een respectievelijk attest aan vastgehangen worden.
Heb je nog vragen?
Dan je terecht
• op onze informatiepagina waar je alle praktische informatie kan terugvinden of
• bij team burgerzaken via mail burgerzaken@dilbeek.be of telefoon 02 451 68 20