Heldere communicatie naar de burger, dat is één van de speerpunten van het Dilbeeks bestuur voor 2021 en de komende jaren. Afgelopen jaar zette Dilbeek de krijtlijnen uit voor een nieuwe manier van communiceren naar de burger. In 2021 gaat het bestuur hier concreet mee aan de slag.
Helder
Bij een brede bevraging (de omgevingsanalyse) kwam naar voor dat de medewerkers van Dilbeek vragende partij zijn om meer in te zetten op heldere communicatie. In de eerste plaats wil het bestuur ervoor zorgen dat elke burger weet en begrijpt waar Dilbeek naartoe wil. In 2019 maakten we een nieuw, ambitieus meerjarenplan op. We willen onze burger meenemen in de evolutie van onze gemeente en daarom heel transparant communiceren over het wat en het waarom van onze verwezenlijkingen.
Op maat van de burger
Daarnaast is het belangrijk dat de juiste informatie de juiste doelgroep bereikt. Onze ondernemers hebben nood aan andere informatie dan bijvoorbeeld onze jongeren of onze senioren. Daarom gaan we heel gericht naar verschillende doelgroepen communiceren, zodat iedereen de informatie krijgt die nuttig voor hem/haar is. Zo verdrinken onze inwoners niet in een zee van boodschappen.
In een nieuw jasje
Tenslotte wil Dilbeek trots naar buiten treden als 1 geheel. Dilbeek stak daarom het logo in een nieuw jasje, en werkte een herkenbare huisstijl voor alle communicatie uit.
We zijn trots dat we met een frisse huisstijl aan de slag gaan, maar onze ambitie gaat verder dan dat. Met deze aanpak gaan we voor heldere communicatie op maat, voor elke Dilbeekse burger.