Levensbeschouwelijke vakken

In onze school kunnen kinderen vanaf het eerste leerjaar een keuze maken tussen de levensbeschouwelijke vakken. Dit zijn de officiële godsdiensten en niet-confessionele zedenleer. Deze omvatten twee lestijden per schoolweek en worden gegeven door een bijzondere leermeester.

Kinderen die naar het eerste leerjaar gaan en nieuwe leerlingen maken een keuze en vullen hiervoor een document in. Tijdens het schooljaar kan je de keuze niet wijzigen.

Om volgend schooljaar van vak te veranderen, dien je bij de directie een aanvraagformulier in te vullen vóór de laatste dag van het schooljaar. Kinderen kunnen op verzoek van hun ouders vrijgesteld worden van levensbeschouwelijke vakken. Dit moet door de ouders officieel aangevraagd en gemotiveerd worden.